Instrument:
Klavir, Kompozitor
Kod
nas u kuci se slusao domaci rok, tako da sam od ranog detinjstva volela da
pevusim pesme Parnog Valjka, Yu grupe I dr. Jednog dana dosla nam je u posetu
tatina koleginica I saopstila mojim roditeljima sledece: ,,Vase dete je muzicki
talentovano, zasto vi nju ne biste upisali u muzicku skolu?'' (smeh) Sobzirom
da oni nisu muzicki obrazovani, bili su vrlo iznenadjeni ovim predlogom i na
moju radost, ubrzo su poceli da se interesuju za prijemni ispit u muzickoj.
Kada si otkrila klasičnu muziku?
Od samog pocetka, prve godine nize muzicke skole
znalo se od cega se sastoji obavezan program koji se svira na ispitu. Uz
obavezne skale To su bile Cernijeve etide, Mozartove sonate, Bahove invencije I
kraci komadi romanticara. To su bili moji prvi susreti sa klasicnom
muzikom.Volela sam kada dobro navezbam neki komad pa mogu da se hvalim.
Ko su bili tvoji profesionalni uzori?
U toku nizeg muzickog
obrazovanja uvek sam se divila starijim kolegama.
Kako je vreme odmicalo vise me je interesovala teorija muzike nego vezbanje klavira.Vezbanje bi postajalo vreme ne bas vezbanja vec improvizacije I izmisljanja, kako odsvirati ovaj takt na drugi nacin.
Nakon nekog koncerta moj komentar bi uvek bio: ,,Svirali su fantasticno! Ja bih volela samo da vidim note kompozicije koju su izvodili.''
Komponovanjem sam najvise pocela da se bavim zbog Slobodana Trkulje. Bila sam fascinirana njegovim stilom, mesavinom Etno muzike sa Jazz-om. Bio mi je velika inspiracija na pocetku.
Danas sam veliki postovalac Stravinskog, Prokofijeva, Mendelsona, Bramsa,Ligetija..i drugih, tesko mi je da izdvojim. Svi ti velikani su posebni I genijalni na svoj nacin.
Kako je vreme odmicalo vise me je interesovala teorija muzike nego vezbanje klavira.Vezbanje bi postajalo vreme ne bas vezbanja vec improvizacije I izmisljanja, kako odsvirati ovaj takt na drugi nacin.
Nakon nekog koncerta moj komentar bi uvek bio: ,,Svirali su fantasticno! Ja bih volela samo da vidim note kompozicije koju su izvodili.''
Komponovanjem sam najvise pocela da se bavim zbog Slobodana Trkulje. Bila sam fascinirana njegovim stilom, mesavinom Etno muzike sa Jazz-om. Bio mi je velika inspiracija na pocetku.
Danas sam veliki postovalac Stravinskog, Prokofijeva, Mendelsona, Bramsa,Ligetija..i drugih, tesko mi je da izdvojim. Svi ti velikani su posebni I genijalni na svoj nacin.
Koju muziku najradije
slušaš privatno?
Kada se pripremam za
komponovanje, volim da preslusam neku kompoziciju ozbiljne muzike 20.tog veka
ili savremenije. Takodje volim Etno, Jazz I Rock 70tih I 80tih. :) Svugde
nalazim inspiraciju :D
Šta te još opušta?
Kada odem uzivo na koncert nebitno da li je jazz ili
klasika I nakon toga popijem casu crnog vina... Najvise opusta vino posle
sopstvenog koncerta. :D Od kada zivim u Insbruku bas puno posecujem koncerte,
ovde ima puno fantasticnih muzicara kao I kompozitora. U poslednje vreme bas se
radujem kada idem na koncert I znam da ce biti premijera neke nove kompozicije.
Zanimljivost iz života ?
Nasa klasa prefesora Franz-a
Baur-a spremala je eksperimentalni koncert. Medju nasim jos ne izvodjenim
delima trebalo je zajednicki da izvodimo Water Walk John-a Cage-a. Kako nam je
pored drugih rekvizita kao sto su mikser radio... za izvodjene bila potrebna
kada puna vode, mi smo narucili jednu sa obliznjeg otpada, odneli na
sredjivanje I farbanje. Bila je savrsena I mirisljava! Dva dana pred koncert
Konzervatorium je bio zakljucan pa su moje kolege odlucile da ostave kadu
napolju I sakriju iza kontejnera za djubre. Sutradan kadu vise nismo nasli.
Nastale su teorije zavere da je kada bila u toliko dobrom stanju da je neko
odneo kuci na koriscenje. Na svu srecu imali smo jos jedan dan do koncerta pa
smo nabavili drugu, ne tako savrsenu I mirisljavu ali je ipak bila na sceni
puna vode I ispunila je svoju svrhu u toj kompoziciji. :D
Jednom prilikom zbog problema sa transportom nismo mogli da prevezemo marimbu od konsa do sale u ORF-u kojoj je trebalo da se odrzi koncert. Marimba je imala na svu srecu sve tockice tako da smo je vozali kroz ceo grad, jos smo isli duzim putem kako bi obavestili I pozvali sto vise ljudi na koncert. Nasa ideja za reklamu je upalila, sala je bila prepuna!
Jednom prilikom zbog problema sa transportom nismo mogli da prevezemo marimbu od konsa do sale u ORF-u kojoj je trebalo da se odrzi koncert. Marimba je imala na svu srecu sve tockice tako da smo je vozali kroz ceo grad, jos smo isli duzim putem kako bi obavestili I pozvali sto vise ljudi na koncert. Nasa ideja za reklamu je upalila, sala je bila prepuna!
Gde vidiš sebe za 10 godina?
Najveci san svakog kompozitora je da za zivota moze od svog rada da bezbedi sebi egzistenciju. Kao I san svakog umetnika pretpostavljam.
Volela bih za 10 godina da imam svoj prepoznatljiv stil, da I dalje budem kreativna I da se moje kompozicije cuju dalje I sire.
Najveća profesionalna želja?
Da napravim nesto originalno... osecam tu je... uskoro ce naici neka fantasticna ideja!
Takodje bih volela da pomognem saradnju izmedju nasih muzckih skola sa skolama u inostranstvu. Muzika ne poznaje granice I mislim da je vrlo bitno da otvorimo nase I vidimo sta I kako to rade drugi. Muzika je jedan jezik I jedna drzava. Za bolju kreativnu energiju neophodna je razmena iste.
Lični stav ( o društvu, klasičnoj muzici, životu klasičara u Srbiji )
Najveci san svakog kompozitora je da za zivota moze od svog rada da bezbedi sebi egzistenciju. Kao I san svakog umetnika pretpostavljam.
Volela bih za 10 godina da imam svoj prepoznatljiv stil, da I dalje budem kreativna I da se moje kompozicije cuju dalje I sire.
Najveća profesionalna želja?
Da napravim nesto originalno... osecam tu je... uskoro ce naici neka fantasticna ideja!
Takodje bih volela da pomognem saradnju izmedju nasih muzckih skola sa skolama u inostranstvu. Muzika ne poznaje granice I mislim da je vrlo bitno da otvorimo nase I vidimo sta I kako to rade drugi. Muzika je jedan jezik I jedna drzava. Za bolju kreativnu energiju neophodna je razmena iste.
Lični stav ( o društvu, klasičnoj muzici, životu klasičara u Srbiji )
Mislim da ljudi koji se ne
bave klasicnom muzikom I nisu u dodiru sa tim teze dolaze do informacija..npr.
O konzertima ili klasicnoj muzici u opste. Druga vrsta muzike nam je
dostupnija. Potrebno je probuditi zelju I interesovanje kod mladjih generacija.
Postoji mnogo grandiozne muzike I muzicara samo je potrebno vise ovakvih ideja
kao sto je tvoja da se to vise propagira I pokaze na neki zanimljiv nacin. Bilo
bi lepo kada bi klasicna muzika dobila malo vise prostora u medijima. Nazalost
danas je sve u reklami. Kazu dobra reklama 70 posto uspeha. Izuzetak nije
klasicna muzika. Sadrzaja ima samo treba vise reklame kako bi se doslo do
ljudi, ljubitelja, publike. Mada mislim da je u Srbiji u poslednje vreme mnogo
bolje nego pre.Klasicna muzika je postala pristupacnija I imam utisak da se sve
vise ljudi time interesuje.
Preporuka? ( Kompozicija, kompozitor, snimak ili neki kolega, koleginica )
Le Sacre du printemps – Posvecenje proleca, Stravinski – to je bila tema mog diplomskog rada i vrlo sam vezana za tu kompoziciju (Mozda zbog mukotrpne analize za diplomski)
Za opustanje preporucujem Rhapsody in Blue - Gershwin
Ivana Radovanovic
02.02.2016
Novi Sad - InnsbruckPratite Ivanu na :
http://ivanaradovanovic.net/
Mozete je kontaktirati :
Preporuka? ( Kompozicija, kompozitor, snimak ili neki kolega, koleginica )
Le Sacre du printemps – Posvecenje proleca, Stravinski – to je bila tema mog diplomskog rada i vrlo sam vezana za tu kompoziciju (Mozda zbog mukotrpne analize za diplomski)
Za opustanje preporucujem Rhapsody in Blue - Gershwin
Ivana Radovanovic
02.02.2016
Novi Sad - InnsbruckPratite Ivanu na :
http://ivanaradovanovic.net/
Mozete je kontaktirati :
E-mail: ivana94@ymail.com
Tel: +43/664-192-17-92
Ivanin izbor, opustite se uz klasiku :)
Volite klasiku.
Vaš..
Klasičar.
Нема коментара:
Постави коментар